المتابعين


السبت، 6 أغسطس 2011

مسابقه الالغاز؟؟؟؟؟؟؟؟

انهرده اانا قولت اعمل المسابقه دي 
انا هقولكم فزوره 
وعايزه الكل يتفاعل 
عشان احط فوازير كتير 
واللى هيجاوب صح 
ليه هديه 
اوك
1-الفزوره الاولي
يوم من الايام محقق جالس في مقطورة قطار فتم استدعاؤه من قبل احد الشرطة الموجودين في القطار ان تمت هناك عملية سرقة
ولما بدأ التحقيق والاستجواب كانو 3 مسروقين وهم
ناصر وهو رجل محترم جدا
عبد الله وهوتاجر مشهور جدا
فتحي هو رجل اعمى
فتم طرح الاسئلة عليهم كالعادة فكانت اجاباتهم
ناصر قال :انا دخلت الغرفة وكانت النقود موجودة وكنت تعبان فرحت بالنوم ولما استيقظت لم اجد النقود فقد تم سرقها
وعبد الله: قال انا ايضا دخلت الغرفة وجدت ان ناصر كان نائما وكانت النقود موجودة فنمت انا ايضا وعندما استيقظت لم اجد النقود
وفتحي قال :انا ايضا دخلت الغرفة وجدت ان ناصر وعبد الله كان نائما وكانت النقود موجودة فنمت انا ايضا وعندما استيقظت لم اجد النقود

لكن عندما خرج الرجلان قال فتحي للمحقق :اعتقد ان ناصر وعبد الله اتفقوا معآ على سرقة نقودي لانني عندما دخلت الغرفة لمحت بينهما كيس ..........

هناك 3 تعليقات:

  1. لاء فتحي الي سرق لانو اعمس ازي بقا حيعرف ان ناصر وعبد الله كانو نيمين والكيس اكيد فتحيحطو لانو الي قال اسني في ستار دول momo.loloLady

    ردحذف
  2. فتحى هو السارق لانه اعمى

    ردحذف
  3. صح كده
    هنبدا من هنا بقيى اقول الفزوره التانيه اوك


    هنزلها ودي بقى اللى هيجاوب هنشهره اوك

    يلا

    ردحذف